Phishing - neškodný spam nebo cílený útok? Více než 90 % všech pokusů o kybernetické útoky začíná právě phishingem!
PHISHING (česky také rybaření) je sociálním inženýrstvím. Je to druh internetového podvodu, kdy se podvodníci snaží vylákat na uživateli citlivé údaje (heslo, PIN …). K tomu využívají podvodné e-maily, které budí zdání, že pochází z důvěryhodného zdroje (banka, Google, Office365 nebo třeba administrátor vašeho poštovního systému). Obsahují však webové odkazy ukazující na falešné stránky požadující citlivé údaje (pro změnu hesla, potvrzení platby …) nebo také stránky, které se snaží automaticky stáhnout škodlivý program do Vašeho zařízení.
SMS (služba krátkých zpráv) je služba textových zpráv, kterou jste používali na svém mobilním telefonu před Whatsapp. Všechny mobilní telefony podporují SMS a je to běžný způsob, jak se s vámi lidé mohou spojit. V dnešní době je to běžnější způsob, jak vás může kontaktovat poskytovatel služeb (např. vaše banka nebo poskytovatel širokopásmového připojení).
Je půl páté ve čtvrtek odpoledne. Když dostanete nový e-mail, dostáváte se k posledním úkolům dne. Má svůdný název: „Změna zásad svátků - je nutná akce“ Klikli byste na tento email? Když byl e-mail s tímto názvem zaslán zaměstnancům jednoho z našich klientů, 78% z nich jej otevřelo. E-mail však byl phishingovým podvodem: na konci dne bylo 39% příjemců podvedeno, a odeslali svá e-mailová hesla.
Robustní program povědomí o kybernetické bezpečnosti může být nejlepší obrannou linií proti hackerům. Důvodem je, že velká většina narušení zabezpečení souvisí s chybou zaměstnanců. V tomto článku pojednáváme o tom, co je program kybernetické bezpečnosti, proč jsou nezbytné a jak vypadá efektivní program kybernetické bezpečnosti.
Hackeři vždy využijí krizi, což se od vypuknutí koronaviru neliší. Od ledna kyberzločinci využívají pandemii COVID-19 k vytváření různých druhů kyberútoků, od unesení nemocničních systémů ransomwarem až po hackování soukromých sítí. Nejnovější schéma počítačové kriminality však využívá největší zranitelnost kybernetické bezpečnosti ze všech: lidské emoce. Mnoho nedávných phishingových útoků se zaměřuje na důvěru spotřebitelů ve velké platformy videokonferencí s cílem ukrást osobní údaje a poškodit životy.