Stejně jako historické knihy v budoucnosti budou definovat rok 2020 jako rok pandemie, mnoho podniků si bude pamatovat, že rok 2021 je charakterizován jiným druhem hrozby: rokem kybernetického útoku. Dodavatelé benzínu, pojišťovny, městské čistírny vody, New York Metropolitan Transportation Authority, dokonce i Houston Rockets - tito všichni se v první polovině letošního roku stali obětěmi porušení zabezpečení dat nebo útoků ransomwaru.
Trendy práce na dálku byly kvůli pandemii COVID-19 urychleny o šest až 10 let. Tento způsob práce rozšířil současnou infrastrukturu konektivity, takže hackeři a podvodníci našli nové způsoby, jak využít zranitelnosti zabezpečení. Každé domácí nebo veřejné připojení, které pro své současné použití nemuselo být zabezpečeno podle potřeby, je potenciálním cílem.
Podvody "Nového spolupracovníka" je pro bezpečnostní důstojníky (CSO) nejdůležitější, protože se stal jednou z největších zranitelností v jakékoli organizaci. Mnozí předpokládají, že provedli důkladnou kontrolu a ověřování, ale nemají k dispozici protokoly, které by zajistily, že osoba, kterou najímají, je vždy osobou, za kterou se vydává. Ačkoli tato obava není nic nového, lepší přístup zaměstnanců k technologiím společnosti a vnitřní práce prostřednictvím vzdálené práce podstatně usnadnila hackerům útočit na organizace zevnitř.
S rozšířením útoků ransomwaru cítí každá firma tlak - a často pocit marnosti - v obraně před kyberzločinci. Společnosti ale mohou znovu získat kontrolu tím, že se zaměří na jeden z nejběžnějších vektorů útoku: Active Directory. Útoky ransomware často zpočátku využívají mezery v zabezpečení AD, jako jsou nesprávné konfigurace nebo slabá hesla, aby nakonec získali přístup k co největšímu počtu koncových bodů a serverů.
Podle nových zpráv společnost California Testing Solutions se sídlem v Kalifornii odstranila webovou stránku, která zákazníkům umožňovala přístup k jejich výsledkům testů poté, co zákazník zjistil chybu zabezpečení, která umožňovala přístup k osobním informacím jiných lidí.