- label Novinky z IT a kyberbezpečnosti
- remove_red_eye 213 zobrazení
Když uvažujete nad chytrými budovami a chytrými technologiemi, pravděpodobně si představíte lesklou a elegantní novou budovu vybavenou nejnovější technologií. Ale nemusí to tak být v každém případě.
V roce 2050 budou odhadem dvě třetiny komerčních nemovitostí, které dnes existují, stále stát. Vždy tedy bude potřeba dovybavit starší budovy novými technologiemi, včetně systémů řízení přístupu.
Od příchodu chytrých telefonů počátkem roku 2000 se technologie řízení přístupu výrazně zlepšily. V roce 2021 jsou klíče minulostí; lidé na celém světě nyní pomocí svých chytrých telefonů otevírají dveře a brány sobě i svým hostům.
Proč byste měli dovybavit technologii inteligentního přístupu starší budovy
Se staršími zabezpečovacími systémy musíte utratit stovky, ne-li tisíce dolarů za konfiguraci kabeláže v celé budově. Ale s bezdrátovými systémy řízení přístupu všechny tyto starosti a komplikace zmizí. Moderní technologie je dostatečně chytrá, aby pojala všechny druhy infrastruktury. Tajemství? Jeho jednoduchost.
Dnešní zařízení pro řízení přístupu k internetu věcí (IoT) fungují v cloudu, což eliminuje potřebu rozsáhlého zapojení. Výsledkem je, že instalace - která je často největší překážkou pro komerční nemovitosti s ohledem na upgrade jejich systému řízení přístupu - je hračka.
Moderní přístupový systém nejen zjednoduší přístup k nemovitosti nájemníkům budov, ale také sníží provozní náklady a uvolní čas personálu. Zaměstnanci již nemusí ztrácet čas manuální aktualizací uživatelských oprávnění nebo vydáváním klíčových karet nebo přívěsků. Nový systém automatizuje proces povolování přístupu a umožňuje nájemcům používat své smartphony k přístupu do budovy a prostor uvnitř.
Bezdrátové systémy řízení přístupu navíc umožňují nájemcům udělit přístup k majetku svým hostům, aniž by museli jednat se zaměstnanci budovy. Komerční i rezidenční nájemníci mohou svým návštěvníkům, ať už přátelům, rodině, obchodním partnerům, doručovatelům nebo klientům, kteří je navštěvují, posílat průkazy pro hosty - často ve formě QR kódů nebo PIN kódů.
Jak dovybavit moderní systémy řízení přístupu do stávajících budov
I když je pravda, že každá budova je jiná, některé zásadní kroky se týkají dovybavení přístupové technologie téměř u všech starších budov.
Vytvořte robustní připojení WiFi v celé budově: Vytvoření spolehlivého bezdrátového připojení k internetu je prvním krokem k umožnění cloudového řízení přístupu ve vaší budově. Pokud je vaše budova velká, zvažte instalaci více WiFi bodů nebo prodlužovačů v celém objektu. Silné připojení k internetu zajišťuje, že váš systém řízení přístupu je spolehlivou součástí vaší sítě IoT, která komunikuje s dalšími zařízeními na internetu. To je zvláště důležité pro umožnění řízení přístupu pomocí chytrého telefonu.
Vyberte si bezdrátový, cloudový systém řízení přístupu: Cloudové systémy řízení přístupu ukládají data v cloudu namísto místního serveru. V cloudovém systému jsou všechna data automaticky aktualizována a zálohována. Správci budov navíc mohou spravovat systém a aktualizovat přístupová oprávnění odkudkoli s připojením k internetu. A co je nejdůležitější, cloudové systémy eliminují potřebu rozsáhlé kabeláže v celé budově.
Najměte certifikovaného instalatéra: Proces instalace systému řízení přístupu závisí na vaší budově, zejména na jejím stáří. Bez ohledu na to je však najímání akreditovaného instalačního technika nejlepším způsobem, jak zajistit bezchybnou instalaci.
Nainstalujte mechanismy uvolnění dveří: Zařízení pro uvolnění dveří komunikují s ovládacím panelem přístupu. Jakmile autorizovaný uživatel klepnutím nebo přejetím otevře dveře ze svého telefonu, ovládací panel poté odešle signál mechanismu uvolnění dveří a dveře odemkne. Abyste si usnadnili bezdotykový vstup, zvažte také instalaci automatického otvírače dveří, který otevírá dveře po uvolnění zámku.
Integrujte nájemníky a zaměstnance do nového systému: V neposlední řadě integrujte nájemníky a zaměstnance a naučte je používat nový systém řízení přístupu. Obvykle to vyžaduje, aby si stáhli mobilní aplikaci poté, co byli zaregistrováni v systému. Nabídněte nájemcům a zaměstnancům školicí materiály, aby mohli nový systém využívat naplno.
Mnoho moderních systémů řízení přístupu se také může integrovat se systémy správy majetku a programy pracovního postupu v kanceláři. Všichni do seznamu nájemného nebo seznamu zaměstnanců tedy budou automaticky přidáni do vašeho systému řízení přístupu.
Autor původního článku: Sarah Kim
Překlad: Ondřej Strachota